Tuesday, February 21, 2012

Percubaan Pertama..


Disebabkan minat nak menjahit tu sabtu aritu dah  beli la perkasasan2 yg diperlukan..gigih la menjait dng mesin yg agak uzur ittew...hasilnya..ok la utk beginner..muahaha..ade la rupe peasant blouse..akan tetapiii...

Sofea menjerit2 tanak pakai...hahahahaa..ponek omak ekau menjait ko tak nak pakai ek copea..tp masuk jugak la ke badan die..kih2..mayb sempit cket kot..die rimas..xde pulak ku amek gambo..huhu..sebab anak xsuke kot..ok xpe2 jangan mengalah...next projek iss...


sadie shirt..nampak cam mudah..teringin nak buat kat kain yg lawo2 tp pk balik pakai je kain biase dulu..kang tak jadikk naye..hihihi


ne modification dr sadie shirt..ya Allah comelnyeeee..kalau dah terel leh la wat gini..kain comel, baju comel, budak tecit ne pon comel..hihii



ne charlotte dress..agak susah jgk nak wat..tp kalau berjaya wat diatas tu..insyaAllah leh proceed yg neh..
tutorial n pic diambil dari cne yea..http://www.craftinessisnotoptional.com

sbnrnye ade bnyyykkk lg tutorial dress nomey2 tp kene fikir kemampuan dulu..huhuh..lg 1 mesin tu mesin brother yg lame dan agak uzur..kemampuan dia terbatas..hukhuk..sape tau nak wat cemane jahitan yg kedut2 tu kalau mesin takde function tu?..ade cara lain tak ek..cth kedut2 kat bodice gaun tu?..macehhh..

P/S: takziah untuk arwah Wan Bedah yg telah meninggal dunia semalam..rasa terkilan xsempat pegi ziarah..huhu..semoga arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman..Al fatihah...

1 comment:

Ciare Baha said...

laaa apesal copea jerit2 xmo pakai? HEHE