Wednesday, January 6, 2010

Allah itu Tuhan Yang Satu...

Bukan untuk membangga diri menyatakan saya adalah seorg yang kuat beragama, luas ilmu agamanya..tidak2..saya masih hamba Allah yang belajar untuk mengenali Islam yang ilmunya sgt luas dan mencuba menjadi hamba Allah yang taat kepada perintah dan suruhan-Nya..


I've bad memories actually, dalam mempertahankan akidah, pegangan terhadap agama yang suci ini..tp yg berlalu biarlah berlalu..tp kenapa bila nama Allah, ingin di gunakan oleh umat bukan Islam yang mane ajarannya ternyata berbeza dari agama Islam perlu disokong oleh umat Islam?..bukan nak kata semua menyokong..ramai yg membantah dan itu seharusnya yg berlaku..tp ada jg yg menyokong..erm..itu yg menjadi kekesalan..


Dan yang penting ingin saya nyatakan...Allah itu satu..Dan Allah bukan Jesus..Penerangannya..boleh bace di link yang ada dibawah..sebab sy rasa sy pon tak pakar sgt untuk memberi ulasan sebab sy pon masih belajar..masih belum layak..

Dan bagi saya mana2 ajaran yang membygkan Allah boleh digambarkan dengan sesuatu yg kita boleh lihat di bumi ini dan diimiginasikan adalah ajaran yg TIDAK BENAR....(ini yg kupegang dari dulu..smpi bila2.....)..Semoga kita dijauhkan dari menyekutukan Allah..nauzubillah..sebesar2 dosa..
.


rasanya soal jawab di blog suarajagat ini boleh memberikan penerangan yg jelas..

http://suarajagat.wordpress.com/2010/01/05/soal-jawab-penggunaan-kalimah-allah/

yg lain to be updated..

1 comment:

Anonymous said...

salam..
pertamanya, saya ucapkan terima kasih kerana membuat link kepada SJ.

mempertahankan akidah Islam amat penting dan rasanya saya faham apa yang anda maksudkan dgn bad memories itu.
mungkin boleh berkongsi melalui e-mail.

artikel terbaru saya di SJ bertajuk :
1-is calling christian God 'Allah' wrong?

2-(tazkirah SJ) isu kalimah ALLAH : kembali kepada asas akidah dan tauhid.

Semoga kita mendapat manfaat.