Tuesday, April 12, 2011

Pengalaman...

Erm, nak cite ape pon tatau sbnrnye neh..wahahah..

actually last week nak cari stock baru untuk azzalea boutique, aku try la google2 pemborong2 yg ade kat area kl neh kan..selain dari jalan tar sane..saje nak cari tudung2 yg lain dari lain dan trendy..

n end up aku jumpe satu blog yg jual tudung secara borong..n die ade byk branch tau..n yg bestnye branch die which is stor die dekat ngan umah kitorg..design tudung die pon cantek2..

so semangat la neh nak memborong..hohoho..skali bile smpi sane, ade dua org..rasenye pekerja die, indon..cket pon tegur bile kitorg masuk..pastu bile pegi dekat die yg sorg lg tu tros blah..mayb org kedai lain kot..pastu tanye2 la harga kan..ckp la nak beli borong jual tak..die kate jual..tanye la harga..pastu die leh jawab sambil lewa je..nak tau kene pegi kat die, die duduk je kat tmpt tu makan..tp rasenye dah abes kot mase tu..so aku dah rase panass je mase tu..ne nak berniaga ke tak ne..

mmg tak membantu lgsg la..berbeza tul ngan pemborong yg aku amek tudung yg lepas..mmg sgt helpfull, siap pakai tudung tu kat kepala die buat contoh, n die lelaki plak tuh..ko bygkan lelaki pakai tudung..hahaha..

so tanye pon jawab ala2..tros aku pegi kat en rebak, die pon ckp dah la syg, jom laa..i know u dont want..aikk..aku tak ckp pape pon..hihihihi..en rebak know me welll...die kate tgk muke aku mase org tu layan aku pon dah tau aku tak sukee...bukan tak suke barangan die..tp layanan die..kitorg pon tros blah begitu saje..tgk, kan dah rugi beberapa ratus ringgit..kalau tak mmg aku nak amek pon kat ctu..tp tu laa..sebab die boo layan je..mayb sebab aku selekeh je kot time tu, pakai tshirt n jeans je..hahaha..xpon sebab diorg dah untung riban2 tak layan la org yg beli ratus2 ne..mayb..maybb..

so blom ade update lagi kat belog azzalea boutique ye kawan2..mayb next week kot..almaklumlah..2 org je yg operate, anak lagi, keje lagi..n kalau boleh mmg nak cari yg betul2 kualiti n cantek n murah..hahaha..mane nak dpt tuh?..;p

No comments: