Friday, April 2, 2010

Kejang Kejung..huhuh

Semalam, tetibe terjaga then tros pegang kaki dan meraung..aahh..ahhhhh...sakittt...kaki rase takleh gerak lgsg..pastu cam otot2 tu tegang gile esp kat betis..en rebak pon kelam kabut mangun..pesal2?..pastu tros urut..huhu..seb bek beberape minit pastu baru rase kaki leh gerak cket2..tp masih terasa kesan otot tu tegang kat betis..

Maka jadilah saye mcm penguin kaki tempang..huhu..bile nak nek or turun tangga cam terasa tegang lg otot2 tu..huhuhu..pastu tgn kiri pon still lg rase lenguh2 lemah n sakit di certain otot..tatau la kenapa..takan sebab injection tu kot..dah 2 minggu dah baru nak menunjukkan kesan ke..huhu..tp tula..rase tak sedap badan je..gerak cket belah cne sakit..gerak cket belah sane sakit..kadang2 abaikan je..tp muke kerut2 tahan sakit..hahaha...

org kate nak senang bersalin kene bnyk berjalan..tp kalau dah jalan beberapa meter pastu kene duduk camno tuh..huhu...kdg2 cube gak tahan..konon2 cam kuat..tp pastu balik mest soh en rebak urut..T__T...mangun pagi pulak..kene bg sume otot gerak pelan2 baru leh bangkit dari katil..huhu...lengkap la sume masalah otot ngan tulang kat badan aku neh..kikiki....dah macam entry merungut pulak yea..nak buek camno dah belog jek tempat mengadu..selain kawan2ku yg kat gmail tu..hahaha..en rebak lagik la..dah naik muak dgr aku mengadu agaknye..kdg2 aku panggey je..by~~~~ dalam nada beralun gtu yea..dah tau dah, nak urut la tu...hihi..

adoi pape pon, alhamdulilah la peknen ne aku takde lgsg muntah2 ngan teruk..takat wek2 cket2 pepagi mase memule tu ade la..sebab tu kot sakitnye lebih ke tmpt len..redha je la..

dah masuk 7 bulan...hukss.....asek terfikir sakit besalin tu camno..takottssssnyeee...pastu terpk kemungkinan yg bukan2..uhuks..

esk n next week ade event...harap2 otot2 dan tulang2 ne memberi kerjasama yg padu..yehaaa...

buat cila n yaya..nah ganba ibu mengandung..hahahaha..perot tak nmpk..

8 comments:

Puan Jiha said...

memang preggy mummy akan kene leg cramp/simpul biawak tu...tu tanda2 calcium def...byk2 minum susu ye

Dayu said...

bila dikenangkan mmg takut nak bersalin, ngan skait yg tak terkata..tp bila terkedek2 bawak perut yg besar ni.. trus jadik tak sabar nak bersalin

Nadya said...

yup..mlm smlm i br kena..tgh2 tido nak mengeliat..arghhh sakit gile cramp..kejut hubby dgn mamai2 suh die tlg picit2..lega sket je la..saki baki tu rase gak..minum susu+ pil kalsium.sapu minyak n pakai socks mase tdo mlm.

ღnFashyaღ said...

fit, kalo cramp kaki, cube tegangkan otot betis tu...tarik kaki ke depan..cemane nak ckp ek...kalo baring tu, jari kaki menghadap ke atas....faham ke tak ek....\

fashya kalo nak cramp je trus cepat2 buat camtu

myheart said...

jiha->tu la..fit susah btol nak minum anmum tu..tah pesal takleh nak masuk..kene tutup idung pastu telan tros..huhu

dayu->huhu..dayu tg mase je lg kan..fit doakan sume selamat la yea..aminn..

nadya->insyaAllah akan cube..sebab memalam slalu rase panas..

fashya->aaa..faham2..camtu la en rebak wat ari tu..masalahnye fit tatau pon nak cramp..terkejut dari tido sebab sakit..huhu..

Reb@k said...

ha 1 lagi...preg mummy elok buat poco2...lagi laju lagi bagus...kikiki

ღnFashyaღ said...

hihi....nsb bk paham....

Ape??? Poco2...penat buat poco2....

yaya said...

ces ngelat ko.. aku nk gmbo perot la.. baek ko kasi. kalo x hari sabtu aku amek gmbr pusat ko..