Hmm..bila lelaki n perempuan saling mengatakan cinta antara satu sama lain bukankah perlukan kesetiaan?..tp nape bnyk cerita yg aku dgr yg tak sedap didgr..
Bila sang lelaki yg katanya cinta boleh plak ber"cinta" ngan pompuan len...aii..tak ckp sorg ke?..mmg lumrah lelaki tak ckp sorg kan..boleh plak men sorok2 kat blakang...yg dah tau ne takpe la, bg aku mmg patot la ditinggalkan lelaki yg tak setia ne kan...tp yg sorg lg tu..yg tak tau die tu yg ke 2 cane plak?..huhu...pedih tol..for my beloved friends...stay strong...bnyk lg lelaki kat mesia ne..tp tu la..nak jumpe yg benar2 ikhlas n jujur tu mmg susah...
Apetah lagi skang ne, lelaki n perempuan kekadang same jek gatalnye...tak kire la kawan bek, opismate, org tak kenal..senang2 jek leh jadi perampas...bak kate sorg opismate aku..ingt kawan baik tu leh caye ke?..bnyk kawan tikam kawan skang ne...aduii..aku mati2 ler pertahankan..takan la kawan bek sendiri kite nak tikam kan..tp mmg terjadi...dah pernah ade cth yg berlaku..
Bukan takat lelaki jek gatal ngan pompuan len, ade gak pompuan yg menggatai ngan laki..just gunekan penampilan diri...rambut kasi rebonding cket...meliuk lentok cket..manje2, lemah lembut cket..dah leh wat lelaki cair..bukan dikira laki org ke, tunang org ke, bf org ke...tetibe perasaan sendiri org tu syok kat die...ape lagi mulekan la aktiviti menggoda..laki pon masuk perangkap...adui..please la perempuan camne..mane la maruah awk tu...bnyk lg la laki yg bebas kat dunia ne...
Hoho, aku lak terbawak2 kan..skandalnye org len..tah la...dunia nak kiamat..mane2 pun mende ne berlaku...semoga aku dijauhi dari perkara macam ne...bagi aku kesetiaan tu penting...ckp la setia pada seorg...n kalau pasangan aku berkata die ade hati kat org len..aku rase aku takleh nak berkongsi kasih..just let me go..sebab aku sgt cemburu dan sgt bersikap kongkerer...hahaha..skang boleh la cite kan...tatau la..papepun...thread ne aku wat khas untuk member aku..sian die..
So pempuan2 yg terase nak menggatal ngan lelaki hak milik org len tu fikir2kan la yea..langit tak semestinye cerah..kang hujan kang..basah lencun ko dibuatnye tak pun karam dek air banjir..hohoho..adios...
Tuesday, October 7, 2008
Hari Raya hari untuk bersuka ria?..
Tag yang biasa kita dengar..tp adakah ianya sama untuk semua umat Islam didunia ini?..Tidak juga..kerana ada yang berduka dikala itu...
Pada hari jumaat tak silap..seorg sahabat kami di sekolah menengah telah meninggal dunia kerana kemalangan jalanraya..innalillah..
Pada hari sabtu pula...kami mula bergerak ke johor..siap tertinggal barang n patah balik...hs aku..huhu..then singgah warta...hantar makcik yg nak balik keramat..lame gak kat ctu..then gerak la p johor...tp rupanya2..semasa kami kat warta tu..sedara yg tinggal betul2 depan stesen bas yg kitorg benti tu....dah meninggal...xsmpi halfway kitorg gerak ade phone call bitau...ayah dah risau..sebab die antara org2 tua yg terdekat di situ..apetah lagi sedara ne mak bapak di kg..dan sume org terkejut..sebab die meninggal dalam tidur..pakcik yg tidur sebelah die pun tak sedar..sehinggalah dah kol 11 diorg kejutkan arwah dah takde...padahal baru semalam borak2 smpi kol 2..mudahnye nyawa itu ditarik..dan arwah pun br berumur 20 tahun...autopsi kate die sakit barah dah smpi ke peparu..tp yg pelik, arwah tak pernah mengadu sakit...dan die hanya demam biasa je sebelum pergi...mgkn sudah ajalnya...innalilah...
Hari ahad....on the way berangkat ke kl, dah smpi kajang...dpt satu lagi phone call..sedara yang agak jauh...meninggal dunia..kat selayang...sakit jantung katanya...walaupun tak pernah ade sejarah sakit jantung...innalilah...
3 nyawa diambil berturut2 dlm 3 hari...betapa mudahnya nyawa kita ne diambil..kerana ianya bukan milik kita...tak berhak lgsg kepadanya...
Pada hari jumaat tak silap..seorg sahabat kami di sekolah menengah telah meninggal dunia kerana kemalangan jalanraya..innalillah..
Pada hari sabtu pula...kami mula bergerak ke johor..siap tertinggal barang n patah balik...hs aku..huhu..then singgah warta...hantar makcik yg nak balik keramat..lame gak kat ctu..then gerak la p johor...tp rupanya2..semasa kami kat warta tu..sedara yg tinggal betul2 depan stesen bas yg kitorg benti tu....dah meninggal...xsmpi halfway kitorg gerak ade phone call bitau...ayah dah risau..sebab die antara org2 tua yg terdekat di situ..apetah lagi sedara ne mak bapak di kg..dan sume org terkejut..sebab die meninggal dalam tidur..pakcik yg tidur sebelah die pun tak sedar..sehinggalah dah kol 11 diorg kejutkan arwah dah takde...padahal baru semalam borak2 smpi kol 2..mudahnye nyawa itu ditarik..dan arwah pun br berumur 20 tahun...autopsi kate die sakit barah dah smpi ke peparu..tp yg pelik, arwah tak pernah mengadu sakit...dan die hanya demam biasa je sebelum pergi...mgkn sudah ajalnya...innalilah...
Hari ahad....on the way berangkat ke kl, dah smpi kajang...dpt satu lagi phone call..sedara yang agak jauh...meninggal dunia..kat selayang...sakit jantung katanya...walaupun tak pernah ade sejarah sakit jantung...innalilah...
3 nyawa diambil berturut2 dlm 3 hari...betapa mudahnya nyawa kita ne diambil..kerana ianya bukan milik kita...tak berhak lgsg kepadanya...
Friday, September 26, 2008
Selamat Hari Raya...
Disini aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin kepada semua kawan2 dan juga readers blog yg tak seberapa ne...
Aku mohon ampun dan maaf sekiranya ada kata2 yang mengguris hati, perlakuan yang menyakitkan ati dan semua yg berkaitan ngan hati...
People do make mistake...And thats y we have forgiveness...mudah hanya dikata2 tapi sukar untuk dilakukan...just remember something..sedangkan nabi ampunkan umat..tu yg slalu aku ingt kalo aku marah sgt kat org or ade org wat salah kat aku...n try to forgive n forget...not easy..tp mase turut membantu...
anyway..happy hari raya..semoga gembira disamping keluarga tercinta...
People do make mistake...And thats y we have forgiveness...mudah hanya dikata2 tapi sukar untuk dilakukan...just remember something..sedangkan nabi ampunkan umat..tu yg slalu aku ingt kalo aku marah sgt kat org or ade org wat salah kat aku...n try to forgive n forget...not easy..tp mase turut membantu...
anyway..happy hari raya..semoga gembira disamping keluarga tercinta...
De Palma Hotel
Semalam bebuke pose kat de palma...alhamdullilah..sume berjalan lancar..ihiks..tmpt tu agak crowded...tp bnyk gak makanan..aku makan nasik, lauk memacam..pastu yg best ade udang goreng rempah panas2...laksa..memcam la lagi...aku tak tangkap banyak ganba..segan..huhu..

de palma hotel..ade org nyanyi2 lagu melayu klasik..layannn

aku yg gumoks..huhu..seblah sane mak by, n his bro in law

by yg cam dah kurus cket(yeke?..tp cam tembam lg..ihiks..)..background..his sister in law ngan his bro..

ni la kitorang...cam same jek tembam..ihik...
ganbo makanan takde..sume dah abes makan...tp kat cne, diorg terlebih efisien sebab cepat jek angkat pinggan...br makan 2 suap pun dah angkat..bgs2..hahahaha...
de palma hotel..ade org nyanyi2 lagu melayu klasik..layannn
aku yg gumoks..huhu..seblah sane mak by, n his bro in law
by yg cam dah kurus cket(yeke?..tp cam tembam lg..ihiks..)..background..his sister in law ngan his bro..
ni la kitorang...cam same jek tembam..ihik...
ganbo makanan takde..sume dah abes makan...tp kat cne, diorg terlebih efisien sebab cepat jek angkat pinggan...br makan 2 suap pun dah angkat..bgs2..hahahaha...
Balik tu tros g umah by...tetibe tgk jam dah 9 sengah..alo..cite Kekasihku seru dah start...aku tgk ngan kusyuk..siap cite balik kat by n kakak die..ihiks..mest diorg ingt aku ne kaki tgk tv...huhu..tp sonok gak smbil2 melayan anak buah by yg 2 org tu..ish...geram...mmg suke la nak gomol2 pp die..wangi...heheh..aku la yg busuk...balik keje tros g sane...
Lagi satu cite...pagi tadi..aku reverse kete..ade 2 kete yg parking melintang yg blakang kete aku..kes parking da pnuh la tu..aku pun reverse slow2..aku tak pasan yg lagi selapis tu da..sekali gedegang..adui..berderau darah aku..first of course tgk kete sendiri kan...cam okey..takde pape calar balar penyek ke ape..tgk kete org tu..penyet kat hujung depan...adui sebab aku ke..tp nape takde kesan putih kete aku..cam agak kedalam kemiknye...ke org len yg wat..entah..aku agak confius..aku ke yg wat?..hmm..aku amik je no kete die pastu tros blah..huhu..mintak2 bukan sebab aku...sob3...kes ini pernah berlaku tapi bukan aku yg wat tp by yg wat di parking kete yg same...hahaha...Kete honda melanggar kete proton saga(kete kebal yg mmg kebal..tak kemik tuuu...)RM350 tu kete honda tu kene ketuks.(huhu...).tp seb bek kete aku tak pape..kuat gak eh kete perodua banding kete honda..n proton..hohoho(bangga dengan rasa bersalah.uhuhu..)
Lagi satu cite...pagi tadi..aku reverse kete..ade 2 kete yg parking melintang yg blakang kete aku..kes parking da pnuh la tu..aku pun reverse slow2..aku tak pasan yg lagi selapis tu da..sekali gedegang..adui..berderau darah aku..first of course tgk kete sendiri kan...cam okey..takde pape calar balar penyek ke ape..tgk kete org tu..penyet kat hujung depan...adui sebab aku ke..tp nape takde kesan putih kete aku..cam agak kedalam kemiknye...ke org len yg wat..entah..aku agak confius..aku ke yg wat?..hmm..aku amik je no kete die pastu tros blah..huhu..mintak2 bukan sebab aku...sob3...kes ini pernah berlaku tapi bukan aku yg wat tp by yg wat di parking kete yg same...hahaha...Kete honda melanggar kete proton saga(kete kebal yg mmg kebal..tak kemik tuuu...)RM350 tu kete honda tu kene ketuks.(huhu...).tp seb bek kete aku tak pape..kuat gak eh kete perodua banding kete honda..n proton..hohoho(bangga dengan rasa bersalah.uhuhu..)
Thursday, September 25, 2008
akuu.....tatau nak letak tajuk ape..ngeee..
Mest sume org mood nak raye kan?..hmm..aku start cuti sbtu...bnk mende nak kene wat neh...huhu...plan on saturday nak g beli baju raye adik2...b4 tu beli barang nak wat kuih raye...huhu..baru nak buat kuih raye..adeh..sempat ke idokk...aku kene kerahkan tenaga askar kat rumah tu dgn bersungguh2...ihiks..ahad plak nak beli baju diaa..baju aku?..xyah la kot...beli kasut jek...suke tgk kasut kat blog redmummy ne...cantek n simple..tp tatau la rege die brape...huhu..tgk la nanti...kalo murah aku rembat..kalo idok beli je kat vincci nu..
Malam ne ayah dia ajak g berbuka skali kat de palma hotel (yeke dijemput skali b?..:P)..adoi..segan la saye..tp bile lagi nak bermesra ngan fam dia kan..mase2 camne la..uhuhu..kekok lak rase..takpe2..blaja..step by step..ngeee...
Hmm..sume org tak sabo nak raye..aku lak kene bersabo sebab nak siapkan persiapan raye..uhuhu..baju, kuih, umah..adui..mintak2 ler sempat...sian mak wat sorg..takpe biar mak ilek cket taun ne...selebihnye aku leh uruskan..yeke leh?..uhuks...
Esk lak ade majlis bebuka pose kat bora ombak..ex smklk..hahaha...tercapai gak impian ko ye fidzah..nak sgt makan kat bora ombak tu..xpela..saye tak kisah..walaupun mahal n rase tak berbaloi...sebab ade org yg kene banjeee...ihihi...sesape yg dah penah g bora ombak ne kalau ade review bitau la yea..sedap beno ke smpi buffet die 55 hengget..huhu...bile lalu siang2 restoran tu cam pondok terbiar je aku nengok..tatau la memalam jadi satu tempat yg indah..hehehe...
Nanti insyaAllah aku letak ganbo..tu pon kalo hs aku ne leh nampak muke org memalam...hehehe...
Malam ne ayah dia ajak g berbuka skali kat de palma hotel (yeke dijemput skali b?..:P)..adoi..segan la saye..tp bile lagi nak bermesra ngan fam dia kan..mase2 camne la..uhuhu..kekok lak rase..takpe2..blaja..step by step..ngeee...
Hmm..sume org tak sabo nak raye..aku lak kene bersabo sebab nak siapkan persiapan raye..uhuhu..baju, kuih, umah..adui..mintak2 ler sempat...sian mak wat sorg..takpe biar mak ilek cket taun ne...selebihnye aku leh uruskan..yeke leh?..uhuks...
Esk lak ade majlis bebuka pose kat bora ombak..ex smklk..hahaha...tercapai gak impian ko ye fidzah..nak sgt makan kat bora ombak tu..xpela..saye tak kisah..walaupun mahal n rase tak berbaloi...sebab ade org yg kene banjeee...ihihi...sesape yg dah penah g bora ombak ne kalau ade review bitau la yea..sedap beno ke smpi buffet die 55 hengget..huhu...bile lalu siang2 restoran tu cam pondok terbiar je aku nengok..tatau la memalam jadi satu tempat yg indah..hehehe...
Nanti insyaAllah aku letak ganbo..tu pon kalo hs aku ne leh nampak muke org memalam...hehehe...
Subscribe to:
Posts (Atom)